17. 4. 2012

Domáce žemličky

Domáce žemle
Žemle upečené "vlastnoručne" určite potešia doma všetkých členov rodiny. Aké suroviny potrebujeme?
  • 2,7 dl vlažnej vody
  • 4 PL olivového oleja
  • 1 ČL soli
  • 500 g chlebovej múky
  • 7 g sušeného droždia (1 balík droždie Oetker určené pre 500 g múky)
Všetky suroviny dobre pomiešame a necháme cca 1,5 h kysnúť. Ja som využila na výrobu cesta domácu pekárničku, z ktorej po 1,5 hodine som vybrala cesto. Zľahla som premiesila a rozdelila na 9 časti/ 9 budúcich žemlí.
Položila som na plech papier na pečenie a naň som dala 9 kopčekov. Ozdobila som podľa vlastnej tvorby : sezamovými, ľanovými semienkami a tekvicovými jadrami. Niekde som čítala, že ak chcem vytvoriť v strede žemličky takú "cestičku", stačí ak zoberiem varechu a potlačím cesto v strede s varechou.
Cca 30 minút som nechala cesto znova vykysnúť na plechu a potom som piekla v predhriatej rúre na 200 stupňov asi 25-30 minút.
Celková doba práce 2,5 hodiny.

DOBRÚ CHUŤ !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára