9. 10. 2013

Turecký koláč

Ak máte málo času, ale chcete upiecť niečo jednoduché a chutné odporúčam vyskúšať tento koláč. Od začatí prípravy približne do 50-60 minút máte pred sebou horúcu voňavú sladkostičku.
Turecký koláč

SUROVINY NA CESTO
  • 100 g zmäknutého masla
  • 4 žltky
  • 80 g práškového cukru
  • 220 g polohrubej múky
  • soľ
  • lyžička sušeného droždia
  • 0,5 dl mlieka
NA VRCH KOLÁČA
  • cca 100 g džemu alebo viac podľa chutí (použila som vlastný višňový džem, s kúskami višní)
  • zo 4 bielkov tuhý sneh
  • 2 balíčky vanilkového cukru
  • 120 g nahrubo posekaných orechov

  1. Zmäknuté maslo vymiešame s práškovým cukrom, po jednom pridáme 4 žltky, múku premiešanú so soľou a so sušeným droždím. Nakoniec pridéme vlažné mlieko. Cesto vylejeme na vymastený a múkou vysypaný plech. V rúre vyhriatej na 180 stupňov pečieme 20 minút. Poznámka: Neviem celkom prečo, ale cesto sa mi zdalo dosť husté. Vyliala som na plech velkosti cca 20 x 30 cm, a následne namúčenou rukou som trocha vyhladila vrch.
  2. Po 20 minutách, vybrala som koláč z rúry, na teplé cesto som natrela džem, tuhý sneh s vyšľahaným jedným vanilkovým cukrom, posypala som orechmi a druhým vanilkovým cukrom. Koláč som vložila do rúry a piekla som ešte 10-15 minút. 
CHUTNÁ SKVELE, DOBRÚ CHUŤ!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára