19. 11. 2010

Snehové pusinky

Snehové pusinky
Pusinky máme radi všetcia. Pečiem ich väčšinou na vianoce alebo po vianociach, keď mi zostanú bielky po kysnutých koláčoch, do ktorých použijem len žĺtky. Veľa krát som robila pusinky a vždy sa mi podarili inak  (vajíčka totiž majú vždy inú veľkosť), preto som raz dala na váhu odvážiť  a odvtedy namiesto počtu bielkov používam.. ich hmotnosť.
  • 250 g bielkov ( cca z 8 ks vajíčok)
  • 500 g kryštálového cukru
  • 1 ČL škrobu + 1 ČL octu
1. Zoberiem mliečný hrniec (mliekovar) -  dvojplášťová nádoba s píšťalkou a sklonerezová pokrievka s otvorom pre paru umožňujú ľahkú prípravu pokrmov vo vodnom kúpeli bez rizika pripaľovania.

2. Pripravím do malého hrnčeka 1 ČL škrobu a 1 ČL octu, ktoré  zmiešam.

3. Do  hrnca odvážim bielky a cukor, dám hrniec na sporák a miešam bielká s cukrom s vareškou. Keď sa cukor roztopí, zoberiem ručný mixér a mixujem v hrnci bielká nad sporákom dovtedy, pokiaľ nie sú tuhé. Približne v strede mixovanie vlejem do bielkov obsah z malého hrnca -škrob+ocot. Keď na hrnci už písačík píska a vareška sama stojí, to znamená ze sneh je dosť tuhý.

4. Pripravím plechy, na ktoré so zdobičkou na cesto, alebo pomocou igelitových sáčkov vytlačím malé pusinky. Z množstva 250 g bielkov bežne mám 5 plechov pusiniek. Jeden plech pečiem cca 25 minút v rúre pri 180 stupňov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára