19. 11. 2010

Tekvica so syrom s modrou plesňou

Dostala som oranžovú sladkú tekvicu, a dlho som uvažovala ako ju upečiem. Medzi mojimi kuchárskymi knižkami som natrafila perfektný recept v knižke "Nigella express"- vyskúšala som ju a výsledok ma celkom prekvapil.

Recept je jednoduchý:
1. Rúru predhrejeme na 220 stupňov.
2. Tekvicu ošupeme, vydlabeme semienka, a dužinu pokrájame na cca 2,5 cm kocky. Nemusia byť dokonalé, len by mali byť približne rovnaké.
3. Tekvicu dáme do pekáča a pokvapkáme olivovým olejom, použijeme cca 3-4 lyžice. Posypeme tekvicu s lístkami čertsvého tymiánu  - 6 stoniek ( ak nemáme čerstvý použijeme sušený). Pečieme v rúre 35-45 minút do mäkka.
4. Po vybratí z rúry preložíme do misky a posypeme pekanovými orechami (vynechala som, lebo nemala som ich doma) a rozdrobeným syrom ( použila som nivu).
5. Podľa chuti osolíme, pridáme čierne korenie a ozdobíme zvyšným tymianom.
Na prekvapenie do bolo fakt dobré, mala som to ako mňamku k večeri.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára