5. 6. 2011

Panna cotta

Kto ju nepozná, nevie o čo prichádza.
Prvý krát som robila tento dezert  a sama som neverila keď som čítala recept, že naozaj to môže byť také dobré a lahodné.

Veľmi jednoduchá je príprava a potrebné je málo surovín.
- 1 vanilkový struk (mala som Bourbon, dr. Oethker)
- 750 ml smotany na šlahanie
- 9 plátkov želatíny
- 90 g cukru

1. Do hrnca nalejeme smotanu na šľahanie a uvedieme ju takmer do varu, prisypeme k nej cukor a zohrievame ju aby sa cukor rozpustil.
2. Medzitým pozdĺžne prekrojíme vanilkový struk a vydlabeme z nej semienka. Pridáme ich k smotane spolu so strukom a necháme aspoň 30 minút lúhovať.
3. Medzitým želatínové plátky dáme do hlbokého taniera, zalejeme studenou vodou a necháme stáť cca 10 minút.
4. Po vybratí vanilkového struku zo smotany, vylovíme z vody plátky želatíny, zľahka ich vyžmýkame a dáme do horúcej smotany. Miešame, kým sa plátky nerozpustia.
5. Pripravíme formičky (cca 150 ml) 5-6 kusov a naplníme ich smotanovým krémom. Ja som pre istotu do formičiek dala potravinársku fóliu a hmotu som až potom naliala. Spravila som to len pre to aby som vedela ľahšie vyklopiť.
6. Na ozdobenie som použila 2 druhy ovocia ( čierne a červené rýbezle), ktoré som vymixovala s cukrom a následne som prepasírovala (pretlačlia) cez sitko aby som mala omáčku hladkú. Na ozdobu som položila na vrch aj list medovky.

Na dezerte vidno čierne bodky a niekomu môže napadnúť na prvý pohľad, že je to mak, ale v skutočnosti sú to vanilkové semienka.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára