5. 3. 2012

Rýnsky jablčník

Mala som doma ešte zopár jabĺk, tak som vyskúšala novy recept.
Rýnsky jablčník na plechu
Kvások:
  • 125 ml vlažného mlieka
  • 42 g droždia
  • 1 ČL cukru
Z týchto troch prísad som spravila kvások, cca 20 minút.
Suroviny na cesto:
  • 500 g polohrubej múky
  • štipka soli
  • 80 g kryštálového cukru
  • 100 g zmäknutého masla
  • 2 vajíčka
  • kvások
Detailný pohľad na jablká
Z prísad vymiesime hladké cesto, ktoré odložíme na teplé miesto, aby vykyslo na cca dvojnásobok svojho objemu, cca 2 hodiny.

Medzitým ako cesto kysne, pripravíme
  •  jablká, mala som 6-7 kusov
Ošupala som jablká , nakrájala ich na tenké mesiačiky a pokropila som ich citrónovou šťavou aby mi nezhnedli.

Keď cesto už bolo vykysnuté, zobrala som plech  veľkosti 25  x 35 cm, vymastila a vysypala krupičkou. Priamo na plech som vyklopila cesto z misy a rukami som ponaťahovala rovnomerne po  celej ploche.
Kedže cesto bolo také "trocha narastené" veľmi ľahko sa do nej popichovali jabĺkové mesiačiky. Snažila som sa husto vedľa seba napichovať do cesta čim viac jabĺk. Keď sa mi jabĺka minuli, asi pol hodinku som nechala cestu ešte dokysnúť. Nakoniec som povrch posypala škoricovým cukrom.

Piekla som na 180 stupňov približne 50 minút.

Rýnsky jablčník  - rez
DOBRÚ CHUŤ!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára