2. 3. 2012

Veniec s ružičkovým kelom

Ak máte chuť na niečo slané a dobré, tak vyskúšajte túto dobrotu. Množstvo surovín som prispôsobila pre moju zapekaciu formu - plytká keramická misa s priemerom 20 cm, akurát  pre 2 osoby na večeru.
Veniec z ružičkového kelu
Kvások
  • 70- 80 ml mlieka
  • 20 g droždia
Pripravíme kvások. Do vlažného mlieka rozdrobíme droždie a cca 20 minút necháme vykvasiť
Cesto
  • 150 g múky
  • 1 PL masla (helia, hera)
  • štipka soli
  • a vykysnutý kvások
Z horeuvedených prísad pripravíme cesto, ktoré na teplom mieste necháme vykysnúť. (Položila som umelohmotný hrniec s cestom na náš radiátor a behom hodiny cesto zdvojnásobilo svôj objem).
Veniec z r. kelu - zblízka
"Plnka"
  • 250 g ružičkového kelu uvareného na mäkko
  • 2 vajíčka
  • 100 ml mlieka
  • 1 PL detskej krupice
  • 50 g oravskej slaninky - nakrájeného na tenké pásiky
  1. Zapekaciu misu vymastíme. Vykysnuté cesto rozdelíme na 2 časti (2/3 + 1/3). 2/3 cesta vyvaľkáme na kruh a vložíme do formy tak aby sme zakryli aj boky misy.
  2. Na cesto položíme ružičkový kel, buď rozpolíme alebo aj celé ružičky.
  3. Zmiešame mlieko + vajíčka + krupicu, vidličkou vyšľaháme a vlejeme na ružičky.
  4. Z 1/3 cesta spravíme pletenec, ktorý namotáme okolo obvodu formy. - Cesto som rozdelila na 3 časti, vyšúľkala som 3 dlhé pásy, ktoré som zaplietla do "copu", trocha som ponaťahovala, aby bola dlhšia a zakryla mi skoro celý obvod.
  5. Na vrch takto pripraveného venca som položila tenké pásiky oravskej slaniny.
  6. Teraz už môžeme zapiecť všetko. 180 stupňov - a čas som nezaznamenala, ale určite to bol minimálne 30-40 minút.
Veniec z ružičkového kelu - rez
 DOBRÚ CHUŤ!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára