28. 9. 2014

Cviklový koláč s tvarohom

Ešte nedávno pri slove "cvikla" som len ohŕňala nosom, a odkladala som ju na okraj taniera. Zrazu prišla zmena - BUM.., a zistila som, že cviklu je možné nie len zavárať, ale aj variť a piecť, pripraviť z nej koláč, nápoj či nátierku. Dnes som vyskúšala cviklový koláč. Bola som prekvapená výsledkom, a môžem len odporučiť každému, fakt koláč je výborný.
Cviklový koláč
Suroviny :
  • 250 g cvikly
  • 5 vajec
  • 250 g kryštálováho cukru
  • 75 g hladkej múky
  • 1 lyžička kypriaceho prášku
  • 3 lyžice kukuričného škrobu
  • 250 g mletých mandlí (príp. orechov)
  • maslo + strúhanka na pekáč
Na plnku
  • 80 g krystálového cukru
  • 250 g tvarohu
  • 125 g smotanového syra (Philadelpfia -1 balík)
  • 2 balíčky vanilkového cukru
Postup
  1. Pripravíme cesto : Žĺtky s kryštálovým cukrom vymiešame do hustej peny, primiešame múku s kypriacim práškom a kukuričný škrob. Potom pridáme najemno nastrúhanú cviklu, pomleté mandle a dôkladne premiešame. Nakoniec zapracujeme do cesta z bielkov vyšlahaný tuhý sneh.
  2. Rúru vyhrejeme na 180 stupňov. Pekáč vymastíme maslom a vysypeme strúhankou. Cesto rozotreme do formy, ktorú vložíme do rúry a pečieme asi 1 hodinu. Špajdlou vyskúšame, či je cesto dostatočne upečené.
  3. Pripravíme plnku: Tvaroh, smotanový syr, vanilkový cukor a kyrštálový cukor spolu dohladka vymiešame. Plnku natreme na vychladnuté cesto a odložíme do chladu stuhnúť. Koláč môžeme ozdobiť kolieskami cvikly, alebo podľa vlastnej fantázie. Ja som zvolila drobné červené cukríčky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára