22. 1. 2012

Cesnakové slimáky

Dnes som piekla naraz hneď 2 druhy (bryndzové pečivo a cesnakové slimáky) slaných koláčov. Po sviatkoch, po sladkých koláčoch som mala chuť na niečo slané, a keďže som sa nevedela rozhodnúť medzi dvoma mnou vybranými receptami, tak som upiekla oba.
Suroviny na cesto:
- 42 g droždia
-500 g hladkej múky
- 3 lyžičky soli
- 250 ml vlažného mlieka
- 100 ml oleja
- 1/2 ČL krystálového cukru
Na plnku:
- 100 g taveného syru Niva
- 1ČL soli a mletého čierného korenia
- 100 g masla (použila som Ramu)
- 5 strúčikov cesnaku
- najemno nakrájaná petržlenová vňať
Na potretie:
- 1  rozšlahané vajce

1. Do vlažného mlieka rozdrobíme droždie, pridáme štipku soli, cukor a necháme vykysnúť.
2. Z múky, oleja, soli a z nakysnutého kvásku vypracujeme hladké cesto, ktoré necháme vykysnúť 1-2 hodiny.
3. Pripravíme plnku - všetky suroviny z horeuvedeného zoznamu na plnku vymiešame.
4. Nakysnuté cesto som rozdelila na 4 časti, každú časť som rozvaľkala na obdĺžnik, potrela som ho 1/4 pripravenej plnky, zvinula som ho do rolády a následne som z rolády nakrájala cca 2-3 cm kúsky, ktoré som dala na plech vyložený papierom, potrela cesto vajcom a piekla pri teplote 200 stupňov cca 15-20 minút. (Mala som 2 plechy, 25 + 18 kusov).
Celá kuchyňa voňala cesnakom.
Koláč sme si dali k poobedňajšej káve.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára