29. 1. 2012

Syrová roláda

Kedysi bola obľúbenou súčasťou slávnostného rodinného menu. Príprava tejto syrovej rolády nie je vôbec zložitá, ale potom chuťový zážitok je fantastický. Pevný syrový obal ukrýva lahodnú plnku. Môžete experimentovať s rôznymi plnkami.

SUROVINY:
  •  300-400 g, - napr Eidam tehla syr tvrdý
  •  100 g šunka 
Plnka:
  •  125 g maslo
  •  2 ks syr tavený
  •  1 PL horčica
  •  1/2 ks cibuľa
  •  70 g saláma suchá
  •  3 ks,natvrdo uvarené vajcia
  •  1/2 ks paprika červená
  •   soľ
  •   korenie čierne mleté 

  1. Pripravíme plnku. V miske vymiešame maslo (použila som Perlu) s topeným syrom a lyžicou horčice. Pridáme najemno nasekanú cibuľu, nadrobno pokrájené uhorky a vajcia. Nakoniec primiešame suchú salámu a pokrájanú červenú papriku. 
  2. Zapneme rúru a predhrejeme na cca 100 až 120 stupňov (syr necháme roztaviť v rúre)
  3. Keď máme pripravenú plnku pripravíme syr na obalenie. Syr môžeme roztaviť niekoľkými spôsobmi, ja som zvolila nasledovný postup: na plech som dala silikónovú podložku, na ktorú som položila plátky syra tak, aby sa cca 1 cm prekrývali. Plech som vložila na cca 4-5 minút do predhriatej rúry. Potom plech vyberte , syr opatrne prejdete valčekom, aby sa spojil do hladkej plochy.  
  4. Syr obložíme šunkou, a...
    potrieme pripravenou plnkou. Povrch uhladíme a pomocou silikónovej podložky opatrne zrolujeme. Hotovú roládu zabalíme napr. do alobalu a necháme dobre vychladiť, najlepšie cez noc.
  5. Na druhý deň roládu krájame na tenké plátky, ktoré použijeme na obloženú misu, na chlebíčky..
DOBRÚ CHUŤ!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára