17. 8. 2010

Zmrzlina - jednoducho a rýchlo

Príjemné ochladenie na leto, spravila som vlastnú domácu zmrzlinu. Vyskúšala som viac receptov, a nakoniec v mojej kuchyni sa osvedčil recept, ktorý vždy prispôsobím podľa toho koľko vajíčok mám doma.
Pomer prísad :
1  vajíčko - 30 g kryštálový cukor - 75 ml smotana na šľahanie

Prichystajme 3 misy 
  1. na vyšlahanie žĺtka s cukrom   
  2. na vyšlahanie bielkov 
  3. vyšľahanie šľahačky
Väčšinou robím dávku z 8-10 vajíčok.
Pomiešam všetko dokopy, a  mám hotová základnú zmes, ktorú môžem ľubovoľne doplniť a meniť, podľa toho na akú zmrzlinu mám chuť.
Ak z tej dávky  chcem spraviť 2 druhy napr. vanilkovú a čokoládovú zmrzlinu, rozdelím pomiešanú hmotu do dvoch misiek rovnomerne ( cca 0.9 -1 litrov umelohmotné misy do mrazničky)

- na čokoládovú zmrzlinu  pridám cca 15-16 g kakaa a rozmiešam cca 5 až 7  lyžicami horúcej vody, aby to bolo tekuté a pridáme do jednej misy. Na vylepšenie pridávam aj nakrájanú čokoládu na varenie, množstvo len tak podľa toho koľko čokolády mám. Poriadne to pomiešam.  
- ak robím  ovocnú zmrzlinu, napr. jahodovú, vyberiem z mrazničky jahody, rozmrazím, vymixujem v mixéri jahodové pyré a pridám do základnej zmesi. Použiť môžete rôzne kompótové alebo čerstvé ovocie.
- citrónovú som robila tiež, pridala som do základného krému postrúhanú kôru a šťavu z 1-2 citróna podľa množstva.
Postup aj s niekoľkými fotkami mám na mojej pôvodnej- prvej stránke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára